آنچه در نیجر و برخی دیگر از کشورهای آفریقایی در حال وقوع است، نمایشی از تحرکات جدید استعماری است که غرب را نگران کرده است.
آنچه در نیجر و برخی دیگر از کشورهای آفریقایی در حال وقوع است، نمایشی از تحرکات جدید استعماری است که غرب را نگران کرده است.
کد خبر: ۱۴۱۸۴۴۱

به گزارش جام جم آنلاین، کودتا در نیجر، نمایشی از خشم عمومی است نسبت به استعمارگران فرانسوی که در تداوم کودتا در دیگر کشورهای آفریقایی مانند برکینافاسو و مالی قابل تحلیل است.

در همه این کشورها، کودتاچیان خواستار پایان نفوذ استعمارگرانی هستند که سالها بر این کشورها سلطه داشته‌اند.

نیجر، مستعمره سابق فرانسه بود که حالا با طغیان عمومی علیه استعمارگران روبروست و مردم این کشور با حمله به سفارت فرانسه، عصبانیت خود از غارتگری اروپایی‌ها را به نمایش گذاشتند.

اروپا، سالها با استعمار آفریقا، منابع این کشورها را غارت کرد و مانع از رشد این کشورها شد.

در نیمه دوم قرن بیستم، آفریقا در سلسله انقلاب‌هایی، در ظاهر استعمارگران را بیرون کرد، اما نفوذ دولتهای استعماری و زد و بند آنها با دولتهای دست‌نشانده ادامه یافت.

حالا آفریقا در دور تازه تحولات خود می‌خواهد دولتهای وابسته به غرب را کنار بگذارد و وارد دوره تازه‌ای از استقلال خود شود.

غرب که از انقلابهای آفریقایی به وحشت افتاده، سعی دارد جریانات کودتاچی را به روسیه منسوب کند. این درحالیست که حای رسانه‌های غربی قادر به سانسور نفرت آفریقایی‌ها از دولتهای اروپایی و آمریکایی نیستند.

غرب‌گرایان داخلی که همه آمال‌شان وابستگی ایران به دولت‌های غربی است، خوب است با مشاهده تحولات آفریقا، متوجه واقعیت‌های وابستگی به اروپا و آمریکا شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها